18 Οκτ 2012

Περιπέτειες γεύσης και κίνησης



   Η περίοδος της νηπιακής και προσχολικής ηλικίας είναι κρίσιμη λόγω της ταχείας σωματικής, γνωσιακής και συναισθηματικής ανάπτυξης.
   Για τον λόγο αυτό, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου πρέπει να μπουν τα θεμέλια για την επίτευξη μακροπρόθεσμων, θεμιτών αποτελεσμάτων για την υγεία και για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων ασθενειών κατά την ενήλικη ζωή.
   Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα που ονομάζεται
 «Τoy-Βοx-Περιπέτειες γεύσης και κίνησης» Σε αυτό το πρόγραμμα συμμετέχουν η Γερμανία, η Ισπανία, η Πολωνία, η Βουλγαρία και το Βέλγιο.

  Βασικός σκοπός είναι να επηρεαστεί θετικά ο τρόπος ζωής και η συμπεριφορά του παιδιού σας.
Αυτοί είναι οι στόχοι μας:
§  Το παιδί σας να καταναλώνει υγιεινά ενδιάμεσα γεύματα (δεκατιανό-απογευματινό)
§  Το παιδί σας να πίνει νερό για να ξεδιψάσει, αντί για αναψυκτικά με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη
§  Το παιδί σας να είναι σωματικά δραστήριο 2 με 3 ώρες καθημερινά
§  Το παιδί σας να περιορίσει τις καθιστικές δραστηριότητες, όπως το να βλέπει τηλεόραση ή να παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια

Ξεκινήσαμε λοιπόν με την ενότητα «ΝΕΡΟ»
Δημιουργήσαμε  στο περιβάλλον της τάξης «τη Γωνιά του νερού», ώστε να δώσουμε έμφαση στην προώθηση του νερού. Βοηθός μας στο πρόγραμμα είναι το μικρό Καγκουρό ο Ζίπ-Ζίπ.
Το νερό είναι πηγή ζωής. Τη σημασία και τη σπουδαιότητά του την  ξέρουμε όλοι. Την ύπαρξη και τη διαθεσιμότητα του τη θεωρούμε αυτονόητη.. Είναι όμως; Πριν μερικά χρόνια θεωρούσαμε τα αποθέματα ανεξάντλητα. Σήμερα, όμως, ξέρουμε πια ότι η αλόγιστη και μη ορθολογική χρήση, αλλά και η ρύπανση τα έχουν ελαττώσει σημαντικά.
Το ταξίδι μας  για να μάθουμε για  το νερό θα γίνει
..μέσα από τη γεωγραφία (υδρόγειος σφαίρα, θάλασσες, ποτάμια, λίμνες..)


..μέσα από τη βιολογία (ανθρώπινο σώμα  τα 2/3 του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό, αναπνοή, φτάρνισμα, ιδρώτας, τα τσίσα μας..)

…μέσα από τη φυσική( Πειράματα με το νερό, Ο Κύκλος του νερού, αν και η συνηθισμένη μορφή είναι η υγρή, το νερό υπάρχει και σε στέρεη αλλά και σε αέρια μορφή..)


..μέσα από τη λαογραφία
( ήθη και έθιμα, το αμίλητο νερό,
Η Περπερούνα..)




 




                         …μέσα από τη Τέχνη
(πίνακες ζωγραφικής..θέατρο..)